....

Chyba na stránce: Podpůrné materiály pro střediska pro nábor dospělých - Křižovatka"

URL: https://krizovatka.skaut.cz/stredisko/lide/dospely-novacek/5156-podpurne-materialy-pro-nabor-dospelych"

Podpůrné materiály pro střediska pro nábor dospělých

Podpůrné materiály pro střediska pro nábor dospělých

Pojďme se podívat jak dospělého nováčka oslovit, třeba i díky náborovým materiálům. Ty se vám budou hodit ale až úplně na konci celého procesu. Nejdříve je potřeba vědět koho hledáme a proč.

Jak začít s hledáním potenciálních zájemců

Před tím, než se pustíte do hledání nového vedoucího, si s týmem dobře vyjasněte, koho hledáte:

  • Jaký člověk vám v týmu schází?
  • Co by mělo být jeho úkolem (nyní i v budoucnu)? 
  • Proč sháníte dospělého nováčka? Je dospělý nováček dobrým řešením vašeho problému?
  • Shodli jste se opravdu všichni, že potřebujete nového vedoucího z řad dospělých mimo skauta? Chcete věnovat energii jeho začlenění?

Na začátku je důležité si být jistý, že všichni máte na přijetí dospělého nováčka (přibližně) stejný názor. Pokud by jedna polovina týmu s velkým úsilím sehnala dospělého nováčka a druhá polovina ho odmítla přijmout, protože od začátku nikoho “cizího” nechtěla, byla by to velká ztráta (času, energie) pro všechny zúčastněné.

Máte jistotu, že všichni uvítají novou posilu? Prodiskutujte společně i tyto otázky:

  • Jaký by ten člověk měl být? Kdo by tak mohl zapadnout do vaší party?
  • Co můžete nově příchozímu dospělákovi nabídnout?
  • Máte mezi sebou někoho, kdo bude mít čas se na začátku nováčkovi věnovat? (říká se mu patron a můžete si o jeho roli více přečíst ZDE)
  • Máte jasno, kdo by měl dospělý nováček být? O specifikách jednotlivých skupin ze kterých k nám dospělí přichází si přečtěte ZDE.

Náborové materiály pro oslovení dospělých zájemců

Vytvořili jsme pro vás náborové materiály, které vám mohou usnadnit oslovení dospělých zájemců. Fungují jako jiné skautské generátory. Tedy do připravené grafiky vložíte svůj vlastní text (v tomto případě název střediska či oddílu) a pak tuto grafiku vystavíte tam, kde si jich může vaše cílová skupina všimnout.

 

Dost teorie, teď prakticky.

Už víte, že opravdu dospělého nováčka chcete, víte koho chcete a také víte kde ho hledat. Přemýšlíte k čemu vám mohou náborové materiály být a kde tuto grafiku využít?

  1. Jako první nástroj využijte jobs.skaut.cz a sepište zde inzerát. Donutí vás to přesně definovat, koho hledáte, a utříbíte si tak myšlenky.
  2. V současné době jsou sociální sítě nejlepším nástrojem pro oslovení skupiny lidí ve vašem okolí. Vytvořte post s náborovou grafikou. Příspěvek mezi sebou sdílejte, podpoříte tím jeho šíření mezi další lidi. Do příspěvku prolinkujte váš inzerát z jobs.skaut.cz. 
  3. Využijte další cesty k oslovení dospělých zájemců.
    1. Náborový materiál rozešlete emailem všem rodičům a všem lidem, které považujete za součást Společenství přátel skautingu.
    2. Grafiku můžete samozřejmě vložit na váš web.
    3. Můžete se zeptat, zda by obec umístila vaši grafiku na své oficiální stránky.
    4. Máte-li v obci lokální tiskovinu pro místní obyvatele, nechte grafiku otisknout i zde.
    5. Může se zdát, že nástěnky už dneska nefrčí, ale pokud opravdu hledáte všude, dejte plakát s výzvou i sem.

   

>>>Generátor grafiky pro nábor dospělých nováčků<<<

 

 

 

O práci s dospělým nováčkem vyšla celá online metodika Dospělí vítáni. Doporučujeme si doma vytisknout i malý Tahák, v němž jsou důležité body při přijímání dospělého nováčka. Při osobním setkání můžete dospělým zájemcům dát Informační list, ve kterém jsou stručně shrnuty základní informace o skautingu.

Josef Boubín
koordinátor personalistických projektů
logo

Článek publikoval

Zobrazeno: 1042x

Práce s článkem

1
kladných hlasů

Diskuse o článku

0 Názorů
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.

Navigace: