Společně jsme si to užili! říkají účastníci letošního HelpDesku
- Nahoru do: Lidé
- Zveřejněno v: Personalistika
Celostátní setkání lidí z vedení středisek se opravdu vydařilo. 30 lektorů připravilo bohatý program pro 155 účastníků. Každý si mohl vybrat, to co jej zajímalo, dozvědět se nové informace i sdílet inspirace. A hlavně byl čas probrat s lidmi ze svého střediska, jak nápady realizovat.
O víkendu 22. - 24. 2. 2019 jsme se sjeli v Zábřehu (na Moravě) ze všech koutů země, ale co je důležitější, účastníci nejezdí sami, ale ze střediska jich zpravidla jede víc! A to přináší řadu možností jak mohou své středisko následně podpořit. Jestli se například nepustí do mentoringu či vyzkouší dobrovolnické dohody, cílené plánování rozvoje střediska a jeho hodnocení. Řada programů byla diskusních a mluvilo se o roverech, práci výchovných zpravodajů, podpoře dobrovolníků apod. Jiné byly zaměřeny zcela prakticky na práci se skautISem, využítí skautských benefitů, či grafiky, finační či projektové řízení atd. Rozhodně bylo z čeho vybírat.
Pro dobití skautských baterek je také důležité umět si společně hrát a relaxovat. Dopřát si výborného jídla, u dobré kávy či čaje si popovídat s lidmi blízkými i novými. A k tomu nám naši hostitelé ze skautského okresu Šumperk vytvořili báječné podmínky ať již ve vlastní čajovně nebo při hrách po městě při luštění záludných šifer a úkolů :)
Ze zpětné vazby účastníků vyplývá, že si odnesli řadu konkrétních nárvrhů a podnětů pro činnost střediska, ale i ke svému osobnímu rozvoji. K tomu, že našli odpovědi na své otázky také významě přispěla účast téměř celé Výkonné rady, která byla soukromým i společným rozhovorům otevřena po celou dobu akce. Díky spolupráci s Koučink Centrem 15 lidí vyzkoušelo individuální lekci s profesionálním koučem zcela zdrama. Zdá se, že jsme všichni odjížděli opravdu nabití energií do další práce pro naše střediska.
A já osobně věřím, že se i s dalšími uvidíme za 2 roky v únoru 2021!