Logo

Komunikace s novináři

Komunikace s novináři a reportéry je vždy trochu dobrodružná záležitost.

Nikdy totiž nevíte, jakou máte šanci uspět. Ať se snažíte sebevíc a máte sebelepší téma, nemusí se vám podařit ho do novin, rádia nebo televize dostat. Záleží hlavně na načasování a na tom, zda zrovna ten den nespadne poblíž letadlo nebo nevybuchne sopka – zkrátka zda se ten den nekoná víc zajímavých akcí. Rozsah zpráv v novinách, televizi i rádiu je vždy omezený, a pokud zrovna máte tu smůlu, v novinách se prostě neobjevíte, i kdyby novinář sebevíc chtěl.

Jaké téma nabídnout

Komu téma nabídnout

Klíčové v public relations jsou osobní vztahy. Pokud budete znát novináře, kteří budou znát vás a budou se na vás moci osobně obrátit, máte z poloviny vyhráno. Když někomu téma nabízím (ať už telefonicky nebo prostřednictvím tiskové zprávy), vždy to budu dělat osobně – tedy tak, abych zprávu posílal jednomu konkrétnímu člověku s oslovením (nikoliv hromadně, to atraktivitu snižuje!), případně požádal o možnost mluvit telefonem s konkrétní osobou.

Když nemáte kontakt na konkrétního novináře, máte dvě možnosti:

Volejte na redakční linku.

Vytipujte si přímo někoho, komu můžete napsat (na stránkách redakce nebo v aktuálním vydání novin). Vybírejte podle toho, o jakých tématech novinář píše či v jaké je rubrice.

TIP: Ve většině redakcí mají novináři svoje pracovní e-maily ve formátu jmeno.prijmeni@nazevnovin.cz

 Kdy nabídnout téma

Jak nabídnout téma

Samotná akce

Špatné načasování

Časté chyby

Shrnutí – jak medializovat akci

  1. vyhledám zajímavou akci a určím si, co je na ní zajímavého (kde má styčné body s komunikačním sdělením parta a příležitost),
  2. shromáždím veškeré informace a připravím tiskovou zprávu včetně citací,
  3. odešlu tiskovou zprávu do médií konkrétním redaktorům,
  4. další den zavolám a nabídnu další materiály (fotografie, …),
  5. den před akcí či v den akce mohu zavolat a zeptat se, zda má všechno, případně zda dorazí,
  6. sleduji, co vyšlo v novinách, a poděkuji.


Dobrým nástrojem pro komunikaci nejen s novináři, ale i se sponzory a rodiči je PFko či výroční zpráva. Obojí můžete zakoupit ve skautském obchodě a jednoduše rozeslat. Zaručeně tím posílíte vzájemný vztah.

logo

Práce s článkem

0
kladných hlasů

Klíčové výrazy

Diskuse o článku

0 Názorů
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.
Copyright © 2014-2015 Junák - český skaut, z. s.
Český WEB s.r.o. | Internetová agentura