Logo

Změna sídla organizační jednotky

Změna sídla či jiného údaje ve spolkovém rejstříku už v současné době nejsou zpoplatněny a ve spolupráci s ústředím je možné ji realizovat.

Dojde-li k ke změně sídla organizační jednotky, je organizační jednotka povinna informovat Kancelář ústředí (KÚJ) prostřednictvím informačního systému skautIS, jehož prostřednictvím se změna promítne přímo do registru organizačních jednotek (změnu by měla schválit Rada OJ svým usnesením). A následně KÚJ provede zápis do spolkového rejstříku.

Změnu adresy ve spolkovém rejstříku bude (a ze zákona může) realizovat pouze Junák - český skaut (hlavní spolek) právě prostřednictvím KÚJ, která to udělá na základě kompletních údajů jednotkou zadaných do skautISu.

Pro zápis do spolkového rejstříku platí:

Jako vzor pro přípravu souhlasu vlastníka je možné využít těchto dokumentů:

Jako doklad o tomto rozhodnutí slouží výpis ze zápisu ze střediskové rady:

Dále je třeba počítat s tím, že dokumenty musí být (až na velmi specifické výjimky popsané dále) podepsány úředně ověřenými podpisy a autorizovaně zkonvertovány do elektronické podoby. Toho se dosáhne následujícími kroky:

  1. dojít na úřad, kde je CzechPOINT (týká se majitele nemovitosti)
  2. souhlas o užívání ověřeně podepsat (na přepážce ověřování / CzechPOINTu) - podepisuje majitel nemovitosti
  3. rozhodnutí rady o změně sídla rovněž podepsat - podepisuje statutární orgán jednotky
  4. dokumenty nechat zkonvertovat do elektronické podoby (na přepážce CzechPOINTu) a nechat si poslat úschovnou CzechPOINTu (kdokoli)
  5. dokumenty vyzvednout z úschovny a nahrát do skautISu - do formuláře pro změnu sídla (kdokoli)

Výjimkami, kdy není třeba řešit ověřený podpis a autorizované konverze ve věci souhlasu o užívání jsou dvě situace:

Upozornění: V případě, kdy nemáte s obcí nájemní smlouvu zavedenou v registru smluv, potřebujete souhlas obce, který je ověřeně podepsán a elektronicky zkonvertován. To platí i v případě, že vám souhlas podepíše sám starosta a opatří razítkem obce - i v tomto případě je nutné, aby byl starostův podpis ověřen. Zároveň platí, že souhlas s užíváním vám nemusí dát přímo starosta, ale běžně stačí podpis k tomu pověřeného zaměstnance obce (stejně tak s vámi tento zaměstnanec může uzavřít nájemní smlouvu).

Kancelář ústředí následně podá navrh na změnu zápisu ve spolkovém rejstříku, soud ji vyřídí a poté je možné změněnou adresu najít v rejstříku na www.justice.cz.

Novou adresu a souhlas majítele vložíte do skautISu na stránce jednotky, na první záložce  "základní údaje":

Pod rámečky "sídlo jednotky" a "korespondenční adresa" klikněte na tlačítko upravit. Zobrazí se formulář, ve kterém vyplníte část "část sídlo jednotky" a následně kliknete na tlačítko "uložit" dole pod formulářem.

 

Po kliknutí na "uložit" se zobrazí přehled změn a je také možné nahrát soubor se souhlasem majitele:

Pokud je vše v pořádku, kliknete na uložit všechny změny a tím máte vše zařízeno.

Upozornění: Nová adresa sídla jednotky je platná až od okamžiku, kdy je zapsána soudem do spolkového rejstříku!

Jako potvrzení o sídle jednotky slouží výpis ze spolkového rejstříku, který je možné kdykoli o každé jednotce (např. pomocí IČ) najít na www.justice.cz (na detailové stránce je vpravo dole odkaz pro stažení PDF s eletronickým podpisem soudu potvrzujícím správnost údajů). Tento výpis je pak možné používat elektronicky, anebo jej na CzechPOINTu nechat zkonvertovat do listinné podoby a dodat komukoli papírově.

Směrnice ke stažení

Všechny informace o tom, co je nutné udělat a jak rychle, v případě změn o organizačních jednotkách, jejich vedení a revizních komisích, najdete v kapitole 6 ve směrnici:

logo

Práce s článkem

2
kladných hlasů

Klíčové výrazy

Diskuse o článku

3 Názory
Komentáře jsou dostupné jen přihlášeným členům Junáka.
Copyright © 2014-2015 Junák - český skaut, z. s.
Český WEB s.r.o. | Internetová agentura